Preloader
Drag

14 czerwca klasa 4 i 5 wybrały się na wycieczkę na pobliski Dolny Śląsk. Najpierw udaliśmy się na Zamek Książ, zamek trzeci co do wielkości w naszym kraju. Razem z przewodnikiem zwiedziliśmy podziemia zamku, chodziliśmy po podziemnym labiryncie. Przewodnik niezwykle ciekawie opowiadał o historii, mogliśmy także oglądać krótkie edukacyjne filmy. Po zwiedzeniu podziemi przeszliśmy do wnętrza zamku. Z kolejnym przewodnikiem zwiedzaliśmy sale i komnaty, przepiękną salę balową, korzystaliśmy także z ukrytych przejść. Dzieci miały okazję bliżej poznać historię i kulturę przepięknego Zamku Książ. Była to niezwykle ciekawa lekcja historii w nieco innym wydaniu.

Następnie przejechaliśmy do Wrocławia, do Hydropolis. Hydropolis, to Centrum Edukacji Ekologicznej, centrum wiedzy o wodzie. Ośrodek łączy walory edukacyjne z nowoczesną formą wystawienniczą. Jest to jedyny obiekt tego typu w Polsce i jeden z nielicznych na świecie. Obiekt podzielono na 7 stref tematycznych. Każda sala Hydropolis jest obudowana multimedialnymi tablicami z ciekawostkami na temat przełomowych odkryć podwodnego świata, natury wody i sposobu jej wykorzystania przez człowieka. Znajdują się tam dziesiątki modeli statków, łodzi i innych konstrukcji. Zobaczyć i dotknąć można tu wielu urządzeń, pomp, silników czy dźwigni.

Na zakończenie wycieczki wstąpiliśmy na obiadokolację do restauracji McDonald’s. Był to miło i dobrze spędzony dzień, a klasy z pewnością dodatkowo się zintegrowały.